بنـگاه دار امـلاک كلاهبردار چهار ميليارد ريالي از آب درآمد



صبح ساحل، حوادث _  کلاهبردار 4میلیاردی که با  جلب اعتماد صاحبان املاك استيجاري ، منازلي را كه براي اجاره به بنگاه سپرده مي شد را به قيمت هاي بالا رهن  و  قولنامه جعلي تحويل مشتری می داد به دست قانون گرفتار شد.فردی  به پليس آگاهي مراجعه و شكايت خود را در آن جا مطرح کرد وی شاکی بود که براي رهن منزلي به يكي از بنگاه هاي املاك واقع در بندرعباس رفته و پس از پرداخت مبلغ 8 ميليون تومان به بنگاه دار، درخواست تحويل منزل نموده اما در کمال تعجب با خودداري مدير املاك از تحويل منزل روبرو شد.

این شکایت از جانب افراد دیگری نیز در پلیس آگاهی استان اعلام شد که از سوی این بنگاه دار مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند. مأموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان از شناسايي و دستگيري این كلاهبردارخبر داد و اظهار داشت:  مأموران پليس آگاهي با بهره گيري از شيوه هاي پليسي متهم را شناسايي و دستگير کردند.سردار محمدعلي آخوندي ادامه داد: تاكنون 65 نفر شاكي به پليس آگاهي مراجعه و از وي اعلام شكايت نموده اند كه از شاكيان و مالباختگان بيش از 400 ميليون تومان كلاهبرداري شده است.

وی در خصوص شيوه و شگرد اين فرد كلاهبردار اظهار داشت: شيوه اين كلاهبردار به گونه اي بوده كه متهم پس از چند سال كار در آن محل و جلب اعتماد صاحبان املاك استيجاري، منازلي را كه براي اجاره به بنگاه سپرده مي شد را به قيمت هاي بالا رهن مي داد و مبلغ اجاره بهاي منازل را نيز تقبل و در هنگام تنظيم قولنامه ها، با لاك گرفتن  مشخصات به طرفين قرار داد،  قولنامه جعلي تحويل مي داده است. سردار آخوندی با بیان اینکه این متهم با قرار 500 ميليون تومان روانه زندان مركزي بندرعباس گرديد  خاطر نشان كرد: در اجراي دستور مقام قضايي، واحد صنفي وي پلمپ و از ادامه فعاليت آن جلوگيري شد. این مقام انتظامی با تاكيد بر لزوم دقت و هوشياري  در مواقع انجام معاملات و تنظيم قولنامه هاي مربوطه از عموم شهروندان خواست هنگام عقد قرارداد، اخذ قولنامه، پرداخت وجوه نقد و شناسايي صاحب ملك شخصآ در محل بنگاه حضور داشته و از صحت و سقم عقد قرارداد اطمينان كامل حاصل و در صورت گرفتار شدن به اينگونه موارد كلاهبرداري، جهت طرح شكايت و پيگيري به پليس آگاهي استان مراجعه نمايند.

  دستگیری سارقان به عنف بندرعباس 

فرمانده انتظامی استان از دستگيري پنج نفر سارق به عنف و كشف 48 فقره سرقت به عنف در بندرعباس خبرداد.

سردار آخوندی گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت به عنف وكيف قاپي توام با تهديد توسط سارقان و متواري شدن آنان، گشت  كلانتري 15 شهرستان بندرعباس، يكي از سارقان 28 ساله را كه در حال شرب خمر بوده شناسايي و دستگير نمودند.

وی با اشاره به اینکه  متهم به 42 فقره سرقت به عنف و كيف قاپي اعتراف نمود افزود: با تلاش به عمل آمده تاكنون 6 نفر از مالباختگان  شناسايي شده اند.

سردار آخوندی یادآور شد: مأموران كلانتري  شهرستان17 بندرعباس نيز طي مرحله ديگر،حين گشت زني در حوزه استحفاظي، سه نفر سارق به عنف را شناسايي ودر يك اقدام ضربتي آنها را دستگير کردند.وی این را اضافه کرد که در تحقيقات و بازجويي بعمل آمده، متهمان به پنج فقره سرقت به عنف كيف دستي و گوشي موبايل از شهروندان  با تهديد به وسيله چاقو و سلاح سرد در محلات بندرعباس اعتراف كردند.

سردار آخوندی گفت: مأموران كلانتري 13 بندرعباس نيز در پي گزارش و اعلام شكايت يكي از شهروندان مبني بر زورگيري و سرقت به عنف از وي و متواري شدن سارق، موضوع شناسايي و دستگيري سارق به عنف متواري را در دستور كار قرار داده و با انجام گشت زني محسوس و غير محسوس، متهم را دستگير نمودند.

به گفته وی، این متهم نیزدر بازجويي ها به انجام جرم ارتكابي اعتراف نمود.سردار آخوندی ضمن تقدير و قدرداني از عموم مردم در مشاركت و همكاري با پليس، در شناسايي جرائم و كشف مجرمان و متخلفان و مثبت ارزيابي كردن وضعيت امنيتي استان، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه اقدام مجرمانه و يا اخلال در نظم و امنيت عمومي، از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع ، تا در اسرع وقت نسبت به شناسايي جرم و دستگيري مجرمان اقدام گردد.   

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها